Terracotta Suede

For this season there will be a lot of suede game in the stores, especially in the form of A-lined skirts. Apart from suede, the 70's influences keeps on going strong and one of the big colours is this terracotta shade that I absolutely love. While we are taking trends there will also be a lot of utility pockets added on the garments. Even though I would never stuff my pockets full of things (that's what we have bags for, right ? ;)) I think that it looks great as a detail.

Apart from the above mentioned the off-shoulder tops are seen a lot as well. This one I really like as it slides down the arm to just the right point of the elbow given a romantic yet a little 'sexy' twist.

Today I'm off to celebrate my gifted friend who is the designer and owner behind the brand Take My Yellow Dress which is where my necklace is from. I would definitely recommend you to pass by her web and soon the new collection will be launched and it's to die for!

Happy Midweek :) 


Den här säsongen kommer vi att se mycket mocka i affärerna, speciellt i A-linjeform. Förutom mocka , så fortsätter 70-talet  att briljera och en utav de stora färgerna är terrakotta som jag älskar. Medans vi pratar trender så vill jag även nämna de användbara fickorna som adderats på många plagg. Måste dock säga att jag aldrig skulle fylla mina fickor fulla med saker (det är väl det vi har väskor till, eller hur ? ;)) så tycker jag att det är en rolig detalj.

Förutom det jag nämnt ovan så fortsätter 'off-shoulder' plaggen att skina med dess glans. Den jag har på mig idag är verkligen en favorit då den glider ner längst armen precis till rätt punk ovanför armbågen och ger en romantisk men ändå sexig twist.

Idag ska vi fira min begåvade vän som är designers och ägaren bakom Take My Yellow Dress, vilket är vart mitt halsband är ifrån. Jag skulle verkligen rekommendera att titta in i hennes webshop och snart så släpps den nya kollektions som är helt fantastisk!

Glad Onsdag!

SHOP THE POST






Shot By Facundo Viera

Newdress Off-Shoulder Top
Zara Suede Skirt here in Patchwork & in Yellow
Zara Espadrilles here Shopbop & Zalando
Proenza Schouler PS11 Bag via Vestiaire in Grey & Pink
Forever 21 Earrings
Mango + Bimba & Lola + Mono & Me Bracelets
Viveka Bergström Paris Ring

FOLLOW ME ON       INSTAGRAM       BLOGLOVIN'       FACEBOOK

Comments

Post a Comment

Now your thoughts...

Popular Posts